”Retro owl” – en hyllning till en gammal kappa

hyllning-till-en-gammal-kappa.jpg

Jag hade en gång en kappa.
För snart åtta år sedan närmare bestämt. Och jag kommer fortfarande ihåg den. Den var i 50-talssnitt, hundtandsmönstrad i grafiskt svart och vitt och helt underbar. Jag och sambon hade precis träffats och var på vår första gemensamma utflykt till Göteborg och efter lite övertalning från hans sida (han tyckte den var ”häftig”) så köpte jag kappan, trots att jag tyckte den var lite väl grafisk för ett ytterplagg. På den tiden jobbade jag som reporter på en liten lokaltidning där ingen stack ut så värst mycket och jag vågade aldrig ha på mig kappan. Så den hängde i två år i garderoben tills jag en dag bestämde mig för att skänka den till Myrorna. Något jag ångrar i dag.

Jag har en fäbless för hundtandsmönster, det finns något enkelt men ändå intrikat med det. Även om det kanske kommer och går i modet så tror jag aldrig att mönstret kommer att försvinna helt. Det är en klassiker, precis som paisley och Burberryrutan. Fast vad vet jag – är ju inte direkt någon som slaviskt följer modet.

Det nya motivet i shoppen, ”Retro owl”, är en hyllning till min gamla kappa. Må den vila i frid.

3 svar to “”Retro owl” – en hyllning till en gammal kappa”

  1. ROOM & SERVE Says:

    Åh jag visste inte att du hade en blogg också!🙂

    Glad Påsk
    Helena

  2. ROOM & SERVE Says:

    Åh jag visste inte att du hade en blogg också!

    Glad Påsk
    Helena

  3. Elin Says:

    Ha ha det var på tiden att du hyllade din gamla kappa🙂

Kommentera

