Never tamed – hästtjejen lyser igenom

tamed.jpg

Nytt i shoppen är motivet ”Never tamed”. Jag är ju en ”gammal” hästtjej som i många år hade egen häst och tävlade en hel del i hoppning. Och ränderna går aldrig ur…även om jag i dag inte rider så är jag fortfarande väldigt förtjust i hästar. Få saker är ju så härliga som att susa fram på en hästrygg en ljummen sommardag när fåglarna kvittrar och syrenen blommar. Hästar är ju dessutom väldigt vackra och eleganta djur. Inspirationen till att göra ett hästmotiv fick jag då jag surfade runt på www.midnightlightarabian.se, en av mina återförsäljares fina sida över sin rekreationssyssla; uppfödning av arabhästar. Motivet i sig föreställer en häst som vägrar låta sig tämjas, utan stegrar sig på klassiskt ”vildhästmanér”! Se motivet i shoppen.

2 svar to “Never tamed – hästtjejen lyser igenom”

  1. Catharina Says:

    Den bilden vill jag ha!!
    Det dök aldrig upp några canvas föra veckan, nu var ju inte jag på jobbet igår…så dom kan ju ha kommit.
    Väntar med spänd nyfikenhet och hör av mig när dom anlänt.

    Passar ju bra med never tamed nu när min dumma ”Italienare” gjort mig sängliggande. Jag ”slog” upp foten igen, ryggraden, huvudet, ena handen och blev trampad i sidan. Skithäst🙂
    Tacka vet jag min pålitlige gamla valack. Unghingstar kan vara en pina !

  2. Henrik B Says:

    Hej. Väldigt fina tavlor/illustrationer. Me like. Peace.

Kommentera

