Längtan efter värme och sol!


Jag och sambon ska åka på semester om en vecka och vi har ingen aning om var vi ska ännu. Restresa tänkte vi. Smidigt, bra och billigt. Men nu börjar jag bli lite nervös. Tänk om det inte finns några resor kvar just de två dagar som vi kan åka på? Tänk om den enda resan som finns kvar är typ en weekend till Auschwitz i Polen eller en tågluff på transsibiriska järnvägen liksom?

Det är ju inget fel på kulturella och historiska resor, men jag vill ju bara åka ned till solen en vecka och dricka parasolldrinkar och vara så där härligt okulturell som man bara kan vara på en gul sandstrand med en moussaka på ena sidan och blekfeta nordeuropeiska turister på andra sidan. Det gör inget om det är ”turistigt” och bussresorna går till samma gamla ruiner och mosaikgolv som man har sett hundra gånger. Bara det är varm, soligt och jag inte behöver göra någonting alls.

 

2 svar to “Längtan efter värme och sol!”

  1. Helena på ROOM Says:

    Nyss hemkommen från Indien. Rekommenderar värme och sol – och solbrännan som följer🙂

  2. Lena Says:

    Åh….jag är såå avundsjuk Helena! :o)

Kommentera

