Jag vill också ha snygga utemöbler!

Jag är så avis på alla som har snygga utemöbler på nybyggda terasser med eftermiddagssol…Grön i ansiktet står jag på min lilla låda till funkiskuvös som är vår altan och tittar hatiskt på de gamla plastmöblerna som fulla av alger står där. Det är vårt fel att de ser ut sådär, för vi iddes inte ta in dem i höstas så de har stått ute hela vintern.

Jag drömmer om ett däck i lärkträ istället för de grånande planken och ett räcke av många horisontellt lagda läkt som silar solen, om loungemöbler i svart konstrotting med vita dynor (skulle aldrig fungera med smutsiga hundtassar). Äh, hell, jag skulle nöja mig med en liten trevlig grupp i teak. Bara inte dessa hemska plastmöbler… Men jag tror inte sambon håller med om prioriteringarna. Sa jag att vi skulle måla om hela huset i vår…?

3 svar to “Jag vill också ha snygga utemöbler!”

  1. kia Says:

    Jaaa, jag med vill ha !

    På våran altan vajar nu en gungmatta, som sorgligt nog har övervintrat i sällskap med två gräsliga plaststolar….

    Och i rabatten ligger det vackra höga sköna gräset som prasslade så härligt i fjol i tragiska gula högar…

    Fast vi har köldgrader så jag väntar med mitt dåliga samvete🙂

    Trevlig Helg !

    Kia

    http://www.umeakonstoram.se

  2. Sandra Says:

    De svarta utemöblerna var riktigt snygga! Kram Sandra

  3. expropriate Says:

    Expropriate says : I absolutely agree with this !

Kommentera

