En pressad tistel på midsommarafton

Då jag lyckades få mardrömsförkylningen dagen innan midsommardagen fick jag tillbringa natten mot sommarens största högtid med feberfrossa och tvingades i morse inse att jag nog inte skulle gå på den där mysiga festen hos goda vänner som jag hade sett fram emot, utan jag skulle ligga hemma i sängen och snora och tycka synd om mig själv istället.

Tur att man har folk runt sig som alltid får en på bättre humör. Mamma ringde och föreslog att jag skulle ta mig en nubbe mot bakterierna…sambon gjorde sitt allra bästa för att muntra upp mig och lagade en midsommarmiddag för två med alla typsiska ingredienser som sill, nypotatis och tomatsallad, självklart med jordgubbar och gräddglass till efterrätt. Tyvärr är det svårt att känna sig festlig då man är allmän sunkig, har bomull i öronen, stelhet i kroppen och har tappat både smak och lukt, men det blev ändå en helt ok midsommarafton hemma.

Då tristessen och träsmaken tog överhanden masade jag mig till datorn för att lägga upp det senaste motivet i shoppen, ”Thistle”, med inspirationen hämtad från pressade blommor, i detta fall en pressad tistel. För varför skulle inte taggar kunna vara vackert?

2 svar to “En pressad tistel på midsommarafton”

  1. Sandra Says:

    Jag är själv hemma och är sjuk, mindre roligt så att säga. Krya på dig, kram Sandra

  2. Catharina Andersson Says:

    Stackars dig !
    Sjuk är inge kul, och sjuk på midsommar är ännu värre…
    Gillar tisteln !……och krya på dig !

Kommentera

