En gräsallergikers fredsdeklaration

Jag är gräsallergiker. Och bor på ”slätten”. Ingen bra kombination – i alla fall inte på sommaren då gräset blommar. Jag nyser, snorar och ögonen rinner. Och jag tål inte Clarityn och några andra allergimediciner jag har provat då jag reagerar med nässelutslag på dem, så det är bara att lida. :o) Men jag har egentligen ingenting emot gräs annars, för det är ju bland de vackraste växter som finns. Jag tänker på det varje gång jag är ute med vovven och går på grusvägen som är kantad med timotej, gråbo och andra sirliga, eleganta grässlag som jag inte kan namnen på. Så jag har länge varit inspirerad till att göra ett motiv föreställande just gräs och i dag gjorde jag slag i saken. Kika på motivet som tapet eller canvastavla (finns även som affisch).

Ett svar to “En gräsallergikers fredsdeklaration”

  1. Perlan Says:

    Jädrar vad coolt som tapet! Nu började det genast snurra tankar till vår hall som ska göras om!!🙂
    kram

Kommentera

