Hjälp oss välja färg på fönster och dörrar del 2

Intrigen tätnar! Nu börjar vi närma oss ett beslut på fönster- och dörrfärgerna! I dag har jag varit ute och tagit lite kort för att kunna få hjälp med mina funderingar. Nedan ser ni huset som det ser ut i dag, men sprucken blekt blå målarfärg, blå markiser samt några vita fönster här och där, som vi redan målat innan vi kom på att man kanske skulle ha en lite piggare färg som kryddar upp det annars ganska lådlika huset…:o)

Sambon vill ju ha rött…och jag är inte emot det heller då jag fullkomligt älskar blodröda dörrar! Det ser så varmt och välkomnande ut tycker jag. Men oj vad svårt det var att hitta rätt röd nyans. Nedan ser ni ett av de stora hörnfönstren som det ser ut i dag samt en version där jag har fejkat det rött i Photoshop (ja, jag vet. Det blev inte så snyggt men jag lade inte ned så mycket tid på det) för att se ungefär hur det skulle kunna bli. Tyvärr kan man ju inte få det exakt så som det kommer se ut i verkligheten, med olika ljusförhållanden och så, men man kan ju få en idé åtminstone. Vi håller just nu på färgen längst ned till vänster på färgproven, en engelskt röd nyans (på fönstret är det något lite för mörkt rött ser jag nu.)


Slutligen vill jag bara visa lite vackra höstbilder från trädgården just nu…äpplen precis överallt i våra tre äppelträd. Jag lovar att jag inte har gjort äpplena rödare i Photoshop – bilden är helt omanipulerad – äpplena ÄR så röda! :o)

3 svar to “Hjälp oss välja färg på fönster och dörrar del 2”

  1. Tjohalias blogg om inredning Says:

    Det såg riktigt läckert ut i rött! Oj de där äpplena såg god ut, kram Sandra

  2. Lena Says:

    De är riktigt mumsiga! :o)

  3. Elin Says:

    Ambitiöst att rita upp huset så där. Äpplena ser otroligt röda ut, är det vinteräpplen? De brukar väl ha lite mera färg…

Kommentera

