En helt ny dimension av trötthet

Nu har jag nått en ny dimension av trötthet. En som jag knappt trodde var möjlig. Kanske är det en begynnande höstdepression, kanske är det att jag jobbar hela tiden eller så kan det vara att det helt enkelt är för lite timmar på dygnet… I morse nådde jag dock en ny botten vad gäller trötthet. Jag kunde rent fysiskt inte förmå mina ögon att öppna sig, armen lydde mig inte och jag kunde därför knappt trycka på snooze. Jag lyckades dock till slut nå knappen och jag försov mig 50 minuter – vilket innebar att jag fick duscha, göra mig i ordning och äta frukost på 10 minuter.  Sedan ”grät” mina ögon i en kvart ungefär så det var ju helt onödigt att jag kletat på lite mascara…

Frasse, min lille byracka, låg dock skönt och myste tills det var dags att gå. Tänk om man vore hund – och kunde sova hela dagarna…Just nu, men kanske bara just nu, känns det som en lockande tanke.

2 svar to “En helt ny dimension av trötthet”

  1. Elin Says:

    Imorse var jag tydligen väldigt trött eftersom jag stängde av klockan när den ringde vid 7 och lugnt sov vidare till 10!

  2. nina Says:

    hej! jag har en möjligen för personlig fråga, men jag tänker ställa den ändå.

    har du ett annat jobb också eller försörjer du dig på dina tavlor? jag är mitt uppe i startandet av eget företag och undrar mycket över om jag kommer kunna försörja mig på min kreativitet. skulle vara så inspirerande att läsa din historia, om idén till företaget och hur det har gått sedan dess.

    tack för underbar konst /nina

Kommentera

