Har alla blivit pygméer? What’s up with the soffbord?


Ända sedan vi köpte vår nya soffa så har jag velat ha ett nytt vardagsrumsbord ”to go with that”… och jag har ännu inte hittat det perfekta bordet. Då färgerna i vardagsrumet går i gräddvitt, olivgrönt och grått och de andra möblerna är i mörkt wenge-trä så är det ett mörkt bord (möjligtvis bord i metall?)jag är ute efter. Gärna enkelt och stilrent som det på bilden från EM-möbler. Problemet är bara att alla soffbord i dag görs för väldigt korta människor med långa armar. Man kan i alla fall tro det då de är utformade som små plättar på golvet, ibland med en höjd på inte mycket mer än 30 cm. Jag som, trots inredningsintresse, ändå är relativt praktiskt lagd förstår inte hur man ska leva med ett sådant bord. Kanske ska man inte äta i vardagsrummet, kanske ska man på sin höjd ställa en kaffekopp (med medföljande underlägg) på det. Men vi som älskar att göra god mat och kolla på film medan vi äter ex. kan ju inte använda dessa små, men ack så snygga, bord.

Jag efterlyser hjälp!
Kriterier för bordet:
1. mörkt träslag (eller kanske någon slags metall)
2. höjd på över 45 cm
3. snyggt :o)

2 svar to “Har alla blivit pygméer? What’s up with the soffbord?”

  1. Elin Says:

    Jag undrar också🙂 Därför köpte jag mitt på second hand, det är från den tiden när människorna var längre verkar det som!

  2. Tomas Says:

    oj, det här var ett gammalt inlägg, men jag måste bara få säga att jag håller med! alla bord ska vara så jäkla långa, att dom hellre fungerar som ett fot/benstöd än ett bord. Fram för nya bord där man kan ha knäna under bordet, och maten på bordet, utan att få för ont i ryggen!😉

Kommentera

