Är det verkligen redan höst?

Hur kommer det sig att jag alltid får samma känsla varje sensommar? Den där ”tidiga-höst-snart-börjar-ett-nytt-kapitel-känslan”. Det är en ganska mysig känsla med ett inslag av pirrande. Speciellt när man ser alla fina höstkläder och tjusiga ullkappor som dyker upp i butikerna. Då längtar jag nästan efter att få svepa mig in en sådan och promenera ut i krispig höstluft i någon lövskog och se alla vackra färger, sparka löv en stund och sedan gå in i det dunkla huset, tända några stearinljus och ta mig en kopp te med en kanelbulle…Mmmm…Så mysigt.

Det underliga är dock, har jag märkt, att bara för att jobbet har börjat igen efter semestern så tar jag automatiskt på mig en jacka när jag går ut, fast det egentligen är lika varmt ute som på semestern när jag gick ut i bara en tröja…? Är inte det märkligt? Det är ngn konstig tankespärr.

Ett svar to “Är det verkligen redan höst?”

  1. Elin Says:

    Jag bakade bullar i går!

Kommentera

