Uppmärksamhet och rampfeber

För några veckor sedan blev jag intervjuad och plåtad för tidningen Residence då de oktobernumret skulle bli en miljöspecial. I det numret ville de lyfta fram ett antal företagare som på ett eller annat sätt gör något för miljön (mina tapeter är ju miljövänliga). När reportern ringde förstod jag ingenting – min första tanke var att det ju måste finnas massor av duktiga formgivare där ute som också sysslar med miljövänliga tapeter, varför vill de intervjua just mig? Men självklart kände jag mig samtidigt oerhört smickrad – en känsla som snart blandades med skräck när jag insåg att jag skulle plåtas och få en helsida i tidningen. Jag är ingen linslus och står inte gärna framför kameran då jag är ganska ofotogenisk. Men vad gör man inte för konsten tänkte jag och tackade ja.

Fotografen var fantastiskt duktig och trevlig – även om de första två timmarna på ”sessionen” inte ägnades åt fotografering, utan till att gemensamt försöka sätta upp tapetvåderna i bakgrunden med häftmassa och dubbelhäftande tejp…:o) Det fanns nämligen ingen bra yta att tapetsera på i studion och han kanske inte ville ha hästtapeter i bakgrunden på alla kort han tog framöver…

Som tur var så var Frasse också med på fotograferingen och lyste upp bilden med sin oemotståndlighet, även om han på den bilden tidningen valde verkligen ansträngde sig för att se så uttråkad och osympatisk som möjligt ut.

8 svar to “Uppmärksamhet och rampfeber”

  1. Thildisen Says:

    Wow, måste nog rusa iväg och köpa den där tidningen.. Skriver du autografet oxå =P

    Ett stort Grattis till dig och Frasse!

  2. Tjohalias blogg om inredning Says:

    Åh så roligt!! Håller då inte med dig om att du är ofotogenisk. Det blev verkligen ett superfint foto! Kram Snadra

  3. Lena Says:

    Vad gulliga ni är!

  4. Johanna Says:

    Vilken grej att du fick vara med på plåtningen. Tycker det blev en riktigt bra bild. Även fast jag känner igen den där ”Lenagrejen” som jag har på många av mina bilder i fotoalbumet. Kul att det går så bra för dig.
    Kram

  5. Elin Says:

    Jag ska köpa tidningen i dag! Spännande!

  6. Tjohalias blogg om inredning Says:

    Svar: Vad roligt att höra att du tyckte om intervjun! Kram Sandra

  7. Brunkullan med Mosipperötter Says:

    Hihi…inte ser han osympatisk ut inte…:) Och du ser också strålande ut, liksom bakgrunden!
    Roligt att du blev fotat och intervjuad:)
    Susanne

  8. Johanna Says:

    Coolt!

Kommentera

