Projekt renovering klart!

renoverat21

Även om korten är tagna med en dålig kamera i lite för dåligt ljus (jäkla gråväder) så kan man nu i alla fall se hur det stora renoveringsprojektet med golvslipning, installation av kamin samt totalrenovering av vardagsrummet blev! Det är såå skönt att återigen kunna kolla på nyhetsmorgon i vardagsrummet och kunna öppna kylen mer än 20 cm p.g.a. alla möbler som stod instuvade i köket! Golvet blev vi jättenöjda med och i vardagsrummet målade vi tak, lister, fönsterbrädor och foder och tapetserade sedan väggarna med Sandbergs Sophie, en vit tapet som i vissa ljus skimrar till i ett organiskt mönster. Många frågar mig varför jag inte tog någon av mina tapeter och anledningen är att mina tapeter är färgstarka fondtapeter som tar mycket plats och förtjänar sin vägg. I vardagsrummet är det mest dörrar och fönster överallt så det hade inte fungerat.

Kaminen är nu också helt installerad, klar och eldast flitigt i! Jag är så nöjd med resultatet – nu fattas bara min härligt gröna ryamatta från Golvabia samt ett nytt soffbord!

14 svar to “Projekt renovering klart!”

  1. pyrmamman Says:

    Det blev verkligen superfint, vet ju jag som dessutom sett det live!🙂

  2. Tjohalia Says:

    Åh vad fint det blev, jag kan förstå att ni blev jättenöjda! Vad lyxigt att ha kamin! Kram Sandra

  3. Lena Says:

    Tack! :o)

  4. Gönna Says:

    Wow!!! Ni är sååå duktiga! Wunderbares Wohnzimmer!😉

  5. Ulli Says:

    Hur snyggt som helst blev det! Ni måste vara supernöjda. Ljust och frächt.

    Ha det så gott!
    Kram Ulli

  6. Brunkullan med mosipperötter Says:

    Väldigt snyggt! Underbara tapeter, och smakfullt med fonden bakom den snygga hyllan!

    Länge sen jag kikade in. Nu ska det banne mig bli ändring på det:)
    Kram Susanne

  7. Victoria Says:

    Det blev ju jättefint. Trots det dåliga vädret blir det ju ljust eftersom ni har så stora och härliga fönster samt ljusa väggar och golv. Kul att du delar med dig så att vi utan möjligheter att rusta ändå kan njuta och ta del av andras verk!

    Ha det gott!
    Victoria

  8. Marie Says:

    Världen är bra liten liten. Jag smurfade runt på bloggarna och såg som ofta tapeter av dig. Blir helt tokig när man ser dem för de är så fina. Gick in på Tjohalias blogg, där hon länkade till en intervju hon haft med dig. Läser – och du bor på samma lilla ort som jag. Vilket tok! Tittar in på din sida, läser din blogg, och inser när jag ser de fina bilderna på ditt hus att vi nog minsann bor utmed samma gata. Visst känner jag igen huset!
    Vill bara säga att du är fantastiskt duktig och det är kul att du uppmärksammas så för det du gör. Och självklart roligt att du sätter oss på kartan! Behövs ju skyltas med annat än kök.
    Själv flyttade jag hit för snart 4 år sen från Jönköping. Jag jobbar på med mitt o sambons lilla stora projekt Kvänum Design. Ska ner och börja skylta om i skyltfönstrena nu. Är verkligen på tiden…! :S
    Ha det fint!
    Marie i ”gamla banken”.

  9. Lena Says:

    Marie – Ja, världen är i allmänhet mycket liten och Kvänum i synnerhet!🙂 Jag har allt sett era kakelplattor i skyltfönstret!

  10. Laura Says:

    Vad fint ni har det! Ser riktigt hemtrevligt ut! Golvet blev urläckert! Bra jobbat! Hoppas du har en trevlig helg!

  11. maximilia Says:

    Så fint! Vi ska fixa våra golv snart och jag surfade runt efter lite inspiration – och här ska det sparas i favoriter!🙂
    Tack, tack!

    /Kiki, Maximilias mamma

  12. Dahlarna Says:

    Den vita tapeten i ditt vardagsrum är KANONSNYGG!!!! Vad är det för någon? Precis en sådan jag är ute efter!🙂
    Hoppas att du får en bra dag!

  13. Anna - Hundra kvadrat Says:

    Vad fint med de vitbetsade golven!

  14. NisseNyfiken Says:

    Hej!

    Halkade in på din blogg efter att ha googlat information om den kaminen ni har. Läste nyfiket vidare och såg att vi fick barn nästan samtidigt och på samma BB (vi fick en Alice den 21/5 på KSS🙂
    Känner också igen din (snygga!) design någonstans ifrån. Hemfeber kanske? Om vi skaffar ett nyfunkishus vill jag ha en Birch-tapet som Eksjöhuset i Stockholm!

    Just nu håller vi iaf på och letar efter en bra kamin, och ett av alternativen är den ni har, fast på fot för att få den vridbar. Jag har sökt information överallt, men inte hittat några användarerfarenheter, så jag hoppas att jag inte är för fräck om jag frågar er om era erfarenheter av kaminen – bra som dåliga. Hur länge håller stenen sig varm efter att man eldat tex? Svara bara om ni vill, jag lovar att inte bli stött om ni låter bli🙂

    Lycka till med lilla Theo och med Byracka!
    Nu ska vi ut och promenera med Alice🙂

    Hälsningar
    Nils, Katarina och Alice i Skövde

Kommentera

