Utmaning

Anna som har bloggen Hundra Kvadrat – Inredning och design har skickat mig en utmaning. Jag brukar egentligen inte gilla kedjebrevsliknande saker av ”skicka vidare-typ” men eftersom detta kan vara ett bra sätt att lära känna folk lite bättre så måste jag ju anta den! Reglerna är tydligen som följer:

Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

1. Min värsta ovana: att prata innan jag tänker. Det har genom åren tagit sig ganska ohyggliga uttryck. Exempelvis när jag säger till tjejen bredvid middagsbordet som jag träffat vid ett tillfälle tidigare (och som vid denna nyårsmiddag är extra tjusig): ”Vad fin du är! Jag kände inte igen dig!” Vilket resulterade i att hon tolkade det som att jag tyckte hon var ganska ful sist vi sågs…Vilket ju naturligtvis inte var min mening. Ofta gräver jag bara gropen djupare när jag försöker förklara mig ur den pinsamma situationen som allt som oftast uppstår…

2. Jag har fobi för navlar. Så följaktligen tycker jag det är ganska otäckt att min egen snart kommer ”ploppa ut” i takt med att magen växer.

3. Jag trivs inte om det är stökigt hemma, hatar exempelvis fjärrkontroller på soffbordet, så därför är vårt nya soffbord extra bra!

4. Jag måste äta det första jag gör på morgonen annars känns det som att jag inte ens kommer att orka borsta tänderna och duscha. Min teori är att jag drömmer så mycket på nätterna att jag är helt slut då jag vaknar. Måste vila lite det första jag gör på morgonen. Och äta.

5. Jag har ett fruktansvärt morgonhumör, att addera till punkt 4. Sambon kan ha gått upp en timme tidigare, tänt en brasa och kvittrar ”god morgon” då jag släpar mig nedför trappan som en zombie och grymtar ngt till svar.

6. Jag älskar Cluedo. Jag vet att det är ett barnspel.

7. Jag är en tv-spelsnörd innerst inne. Rescencerade till och med spel på spelforum.nu ett tag. Nuförtiden spelar jag inget alls eftersom jag vet att börjar jag blir jag sittande tills jag har klarat spelet och det innebär att jag blir totalt asocial i några dagar.

8. Jag är en vanemänniska som gillar att göra mina saker på ett visst sätt. T.ex. så käkar jag alltid samma sak till frukost; en honungsmacka, en skål med flingor och fil samt ett glas juice. Varje dag. Utan undantag.

Eftersom man då måste utmana vidare så väljer jag att utmana följande (och hoppas att ingen hunnit före):

Som hittat
Inspirera Mera
Pyretstyret
R&S
Humlebacken
En ganska lagom blogg
Brunkullan med mosipperötter
Dahlarna

11 svar to “Utmaning”

  1. Tess Says:

    bygg nytt hus så visar just nu massa inredningsbilder där ifrån kika gärna in å kommentera skulle göra mej glad
    å tack för en fin blogg med trevlig läsning

    kram

  2. Hanna Says:

    Haha, känner att jag delar flera av dina vanor/ovanor! Ingen är ju perfekt… Ha det fint!

  3. Marie Says:

    Oj då! Då får jag klura lite! =) Lovar få upp mitt bidrag idag! =) kul läsning om dig! Min navel ploppade aldrig, utan smalnade av till ett streck istället så det finns förhoppningar! =D ha det bra!
    /Marie

  4. Lena Says:

    Haha! Marie – jag får hålla tummarna!

  5. Brunkullan med mosipperötter Says:

    Hej!

    Kul läsning:) Jag måste också äta det första på morgonen!!

    Ska ge mig på den, fast jag gjort den för nått år sen. Flera som utmanat mig nu och jag kan säkert hitta på några fler ovanor..hehe..;)

    Susanne

  6. Dahlarn Says:

    Kul att läsa din utmaning! Nu har jag också gjort den & den ligger uppe på min blogg! Hoppas att du mår bra! KRAM!

  7. Linda P Says:

    Hihi navlar???? Ja varför inte…

  8. Inspirera Mera Says:

    Vad roligt att få läsa om dig!
    Ha en trevlig helg, kram Sandra

  9. FURNISH.etc Says:

    Det är alltid kul att läsa lite om personerna bakom alla bloggar. Man får ett mer helhetsintryck då🙂 Kramar Emmy

  10. Victoria Says:

    Hej!

    Vad kul att få veta lite mer om dig!
    Ha en trevlig helg!
    kram Victoria

  11. FURNISH.etc Says:

    nej de flesta har nog inte upplevt fred. den 13e som något negativt, vad kommer det från ifrån första början egentligen?
    vad kul att du tycker om mitt hem. kramar Emmy

Kommentera

