En dermatologs värsta mardröm

kram1

På onsdag ska jag på en så kallad ”hudvårdsklass”. Det är givetvis en sådan där ”kom gratis och få tips och köp med dig produkter hem-kurs” men jag tänkte att det dels kunde vara skoj och dels kanske jag lär mig ngt på det. Man är ju inte purfärsk längre och de små rynkorna börjar ju komma smygande redan nu. Jag har haft tur som inte har så mycket problem med min hud, men det har också fått en negativ effekt eftersom jag inte heller bryr mig om att sköta om den så mycket. Jag köper exempelvis både ansiktsvatten och hudkräm på Ica (från Nivea) vilket dermatologen bannade mig för då jag för ngt år sedan fick en ansiktsbehandling i födelsedagspresent. Och peeling – vad innebär det liksom? Räcker det inte att torka sig med en extra styv frottéhanduk?🙂

Det är väl lite det jag är rädd för ska hända på onsdag…att jag ska få skäll för att jag misshandlar min hud. Men det ska bli spännande i alla fall!

Ett svar to “En dermatologs värsta mardröm”

  1. Marie Says:

    Haha… Känner igen mig i det du säger. Var själv på Mary Kay-”hudvårdsklass” innan jul. Kände mig som ett fån med alla krämer, geler, peelingar mm. Dyrt var det, men jag köpte faktiskt några produkter som har visat sig vara riktigt bra för min hy! Särskilt nu när man jobbar så oregelbundet som jag gör, då tar huden lite stryk. Annars är jag också en ”ICA-brud”. Lycka till på onsdag då! =) Alltid roligt att få skämma bort sig lite. (Gullig illustration förresten!)
    /Marie

Kommentera

