Märketshetsen bland bebismorsorna

skotvaska
Jag fattar inte hur en skötväska i tyg kan kosta 1000 kr! Vad ligger rimligheten i det? Är det mkt dyrare att producera skötväskor än vanliga väskor? För jag skulle aldrig köpa en vanlig väska i tyg till mig själv för 1000 kr… När det kommer till kläder och väskor är jag verkligen ingen märkesjagare, dock kan jag tänka mig att betala mer om priset innebär kvalitet eller om prylen är unik på ngt sätt. Men jag tillhör ju inte den skaran som skulle få för sig att köpa en designerväska för flera tusen kronor. Varför?
1. Så fina är dem inte.
2. Jag bor på landet. Här är det inte status att kånka runt på en Louis Vuitton. Det går lika bra med en Haglöfs. Eller Fjällräven…eller en tygkasse…
3. Jag kan spendera pengarna på något roligare.

Men nu närmar jag ju mig mammalivet och är på jakt efter en skötväska som ska passa till barnvagnen vi har köpt (En Emmaljunga City Cross i färgen Java) men standardskötväskan som finns att köpa är jättetrist och liten och den lite större modellen ”exklusiv” finns inte i ngn annan färg än helsvart (som passar till ”Java” som är beige/svart). Exklusivmodellen kostar också strax under 1000-lappen. När jag surfar runt så hittar jag massor av skötväskor i fina färger med töntiga namn som ”Ju Ju Be” och ”Carry me OiOi” andra bebisspråks-liknande epitet. Men nästan ALLA kostar kring 1000 kr. Jag blir lite irriterad då marknaden hutlöst utnyttjar alla nyblivna mammors välvilja att skaffa endast det bästa åt sina små gullungar. Har man inte rätt skötväska kommer ju de andra mammorna på bebissimmet kolla snett på en verkar det som…

7 svar to “Märketshetsen bland bebismorsorna”

  1. Marie Says:

    Håller verkligen med dig, lite galet när skötväskor ska va så ”hype”.
    Har du kollat på signerat.se? Ibland hittar man ju lite allt möjligt där som man inte hade trott – och till bra priser! =)
    Barnvagnen blir nog fin! Emmaljunga brukar alltid vara bra.

    Sitter hemma med sjukt barn och scannar på bloglovin.se, tradera mm… Så kul har jag! =) Nu kom dock en tidning i brevlådan ”villaliv”, någon variant typ ”vi i villa”. Ska ta och kolla igenom den och fika lite med lillan. Sen är det nattjobb igen…!
    Ha det så fint och hoppas du hittar någon bra skötväska!.Ropar till om jag skulle råka se något.

    hälsn
    Marie

  2. pyrmamman Says:

    Haha, ja, inte är det lätt inte. Själv köpte jag ju en såndär dyr, men det var ju mest för att jag såg den och älskade den och inte kunde sluta tänka på den… För min del känns det ibland bättre att lägga pengar på det jag verkligen vill ha (även om det är onödigt dyrt) än att nöja mig med nåt som jag egentligen inte vill ha, annars går jag bara och tänker på det där som jag egentligen ville ha… Men alla är vi olika, och tur är väl det!😉

  3. Ilia & Sirkka m Family Says:

    Här är en som INTE tänker lägga några så stora summor på en skötväska…. nej nej nej!! Såg faktiskt en äldre babybjörn skötväska på erikshjälpen så hm man kanske kan Styla om den och göra den till ngt helt eget! Dock så är den blå och vagnen vi tänkte skaffa är grön och svart… så nja passar inte direkt.

    Lycka till i jakten… vi kommer efter😉

  4. Bokmalen Says:

    Va!?? Är det så dyrt med en skötväska!!?? Ja, här är en som inte varit där än…
    Hoppas du hittar nån du gillar å som inte kostar sååå mycket!!
    Kramen, Maria

  5. Marie Says:

    Kom på en sak till! =) Man tänker på allt annat när man är på jobbet. =)
    Om du åker till Överby så gå in på Beginners (ligger innanför entrén i den byggnad som är närmast bron). Ser inte mkt ut för världen, för det är helt sprängt med prylar – men de är väldigt billiga där!

  6. Helena/R&S Says:

    Det är helt sjukt, min syster berättade om Armani-jeans på kidsen.

  7. Lena Says:

    Tack för alla smarta tips!!

Kommentera

