Tidiga vårtecken

tidiga-vartecken

I dag smög jag mig ut med kameran i trädgården på jakt efter tidiga vårtecken efter att ha gått en härlig promme i solen med Frasse. Jag hittade några nyligen utslagna krokus samt snödroppar. Det var i princip första gången jag var ute sedan i måndags då jag har legat sjuk i en jobbig förkylning sedan dess. Man kan nog säga att det idag var den första riktiga vårdagen, i alla fall i min mening. Solen strålade, det var för varmt för mössa och vantar och fåglarna kvittrade. Härligt!!

6 svar to “Tidiga vårtecken”

  1. Bokmalen Says:

    Vilken skillnad mot här! Vi var å skulle kolla till gravstenen på kyrkogården men det var helt översnöat så vi kom inte fram… Vi har ju hur mycket snö som helst här uppe!! Fast vägbanorna å vissa gångbanor är snöfria.
    Men lite vårkänslor har vi ju för solen skiner å fåglarna kvittrar!! Det är ju såå härligt!
    Kramen, Maria

  2. Proforma Says:

    Kommer från Humlebackens vårteckensutmaning! Kul att titta runt på alla bloggar och jämföra våren! Visst är det underbart med allt som tittar upp ur marken. Snödroppar har jag inga i trädgården, får nog plantera det till hösten.
    Ha det gott!

  3. Inspirera Mera Says:

    Åh vad härligt att se! Här har det snöat hela dagen, mindre roligt. Kram Sandra

  4. Inspirera Mera Says:

    Svar: Vad härligt att höra att det är bra kvalité på möblerna!
    Kram Sandra

  5. kreativadesajna.blogg.se Says:

    Såna här bilder blir man sååå glad av att titta på, hälsar Desajna

  6. HomeRiver Says:

    Det är så härligt när våren tittar fram!

Kommentera

