Nä…vad säger du?

bebis
Nää….vad säger du, sa jag förskräckt till barnmorskan, då jag var på den senaste undersökningen. Hon klämde mig nämligen på magen och sa först att hon kände bebisens huvud i bäckenet och menade att han nu hade sjunkit ned ytterligare en bit. Skönt, tänkte jag, att han ligger med huvudet nedåt. För nu i vecka 34 ska han ju inte vända sig mer. Å så kände hon en fot, ryggen och rumpan….men! ”Nä, detta känns för hårt för att vara en rumpa” sa hon lite tvekande…”det känns mer som ett huvud”. Hon kände igen nere i bäckenet. ”Men detta känns också som ett huvud”. ”Näe…” hann jag bara säga innan den hemska tanken slog mig: Har min bebis två huvuden!! Ahhhh!! Funderingen blev då om det var två, men det talar ju en del emot tvillingar då de ju endast såg en på ultraljudet i vecka 17 och jag borde dessutom vara betydligt större om jag hade mer än en i magen. Men eftersom ”rumpan” var så hård så ska jag nu får göra ett ultraljud till i vecka 36 för att kolla så att han verkligen har vänt sig med huvudet nedåt. Man vill ju helst undvika en sätesbjudning…
Obs! Detta är inget aprilskämt!🙂

4 svar to “Nä…vad säger du?”

  1. Anna - Hundra kvadrat Says:

    Har du läst Jennys Hus blogg så ser du att hon väntar tvillingar. Det kanske är en bloggsjuka just nu😉

  2. Bokmalen Says:

    Oj, vilken överraskning!! Väntar med spänning på att få höra hur det ligger till!!
    Kramen, Maria

  3. Dahlarna Says:

    Vilken överraskning. Gick det inte att göra ultraljud direkt? Så ”nyfiken” jag blir nu… Väntar med spänning på fortsättningen! Hoppas att DU mår BRA. Har du klarat dig från graviditetssviter? LYCKA TILL med allt.
    KRAMAR!

  4. Hanna Says:

    Oj va roligt, blir säkert full rulle på västgöta slätten, två eller en spelar inte någon roll;)

Kommentera

