Duktig bebis!

tjockmagen-vecka-34

Puh! Det var i alla fall bara en bebis i magen! I dag har jag varit på ultraljud och då kunde man konstatera att han var ensam därinne. Inte heller hade han två huvuden utan bara en spänsig liten rumpa som man kunde mista för ett huvud🙂. Som den duktiga lilla bebis han är så hade han vänt sig med huvudet nedåt som han ska och bedömdes som ruckbar. Men ultraljudskvinnan trodde inte att han skulle kunna vända på sig.

Men nu börjar det bli tungt att vara gravid. I måndags gick jag in i vecka 36 (bilden är från vecka 34, alltså drygt en vecka gammal) och nu har jag börjat svullna. Under den varma påskhelgen gick jag med korvfingrar och korvtår, svullna anklar och allmän tyngdkänsla (och ja, man ser på vågen att jag samlar på mig vätska också – inget kul alls). I dag har det dessutom börjat trycka nedåt, ila och göra jäkligt ont faktiskt. Ett tag trodde jag att han redan var på väg ut!🙂 Men jag får väl vara nöjd att jag har haft en så skön graviditet fram tills nu och att jag än så länge sluppit många andra otrevligheter.

3 svar to “Duktig bebis!”

  1. Marie Says:

    Ah! Det var en hård rumpa, precis som vi trodde! Haha! Det är nog så bebisarna på den här gatan blir skapta! Jobbigt m vätskan. Jag lovar att du kommer svettas ut den snabbt efter förlossningen. All vätska jag la på mig tog sig ut en enda väg – genom fötterna. Det var strumpfritt som gällde när vi låg på BB! =D Lite som reklamen när det sprutar vatten ur killens armhålor…
    Nu är det dags för MIG att börja ordna det sista med skattedeklarationerna. Blä….
    kram Marie

  2. Anna - Hundra kvadrat Says:

    Det var väl tur att det bara var en (eller?). Grattis till en fin mage i alla fall!🙂

  3. Johan Selin Says:

    Hej!

    Om man skulle vilja skicka ett mail till dig, vart ska man skicka det i så fall?

    Lycka till med graviditeten!

    Hälsningar Johan

Kommentera

