Oh! Ny pryl kommer idag!

nc10
I dag kommer min lilla nya laptop som jag har impuls-shoppat! (ett köp som jag dock fortfarande känner mig nöjd med! :)) Det blev en vit Samsung NC10, som jag har tänkt att ha nere i vardagsrummet för att kolla mail och slösurfa på då bebisen sover nere på dagen då man gärna vill slippa springa upp till arbetsrummet hela tiden. Fick tips av en god vän att amningen kan bli ganska långrandig så småningom och hon menade att hon brukade surfa samtidigt – kanske en idé om man lyckas med det (låter svårt)🙂.

Datorn är liten och behändig och anledningen att jag valde den är att den:

  • är en av väldens lättaste mini laptop i 10,2″ klassen. Väger endast 1.33 kg.
  • har en ljusstark SuperBright© matt LED skärm
  • har 8 timmars batteritid
  • har ett normaltstort tangentbord trots att datorn är så liten
  • har en integrerad 1,3 megapixel digitalkamera och videokonferensfunktion. Kameran kombinerar en bildupplösning med samma kvalitet som en digitalkamera och en bildhastighet i nivå motsvarande en videokamera.

Nog med reklam för Samsung. Men jag känner mig i alla fall mycket nöjd med mitt köp! :) Det är ju alltid skoj med nya tekniska prylar!

6 svar to “Oh! Ny pryl kommer idag!”

  1. Marie Says:

    Å vad skojigt! Den var snygg också och vitt är lyxigt! =) Bra köp!!

  2. Inspirera Mera Says:

    Vilket härligt köp!
    Kram Sandra

  3. Victoria Says:

    De är så coola de där, och smidiga att ha med! Jag skulle vilja ha en sån också, men egentligen bara för att titta på film när man åker långt, men det är kanske lite onödigt att köpa bara för den sakens skull…?

  4. Helena/R&S Says:

    Men 17 vad snygg!

  5. House of Jammi - blogg och webshop Says:

    Påminner om en Apple – och då är det ju snyggt!

  6. Lena Says:

    Ja, och den kostar bara hälften så mkt som en Apple!

Kommentera

