Sista gravidbilden…

n651098799_1888004_6746684

…i alla fall i denna graviditeten! Nu är jag nämligen i vecka 40 och hoppas på att plutten ska vilja titta ut i veckan som kommer. Han är planerad tills på fredag men man vet ju aldrig när han har tänkt sig att titta ut. Man säger ju att det är bebisen själv som bestämmer när den vill komma ut och att det är förprogrammerat i dess arvsmassa. Med tanke på att sambon, som är äldsta barnet, kom två veckor för tidigt och min mamma gick två veckor över tiden med min äldsta bror så kanske vår kommer ganska exakt till det datumet han är beräknad till?🙂 Hoppas det, för jag är inte sugen på att gå länge över tiden…

Annars har jag mått väldigt bra sista tiden bortsett från lite trötthet och ilningar/tryck ned i bäckenet. Lite svullen är jag ju också, och såklart det faktum att jag känner mig tung och otymplig, men inga större krämpor att klaga på i det stora hela. Nu börjar jag bli lite pirrig inför förlossningen!🙂

2 svar to “Sista gravidbilden…”

  1. Brunkullan med Mosipperötter Says:

    Spännande att se när bebisen vill komma:)
    Med mitt första barn födde jag dagen efter BF! Han skulle födas den 3/7, men kom kl.00.22 den 4/7…så…22 minuter sen är ju inte mycket att klaga på..hihi!

    Nästa föddes pga komplikationer med planerat kejsarsnitt 1 månad före BF. Han skulle födas 17/9, men plockades ut den 20/8 istället!

    Önskar dig lycka till med allt nu! Åsså håller vi tummarna för fredag:D

    Susanne

  2. Marie Says:

    Vad fin du är!! Nu får du rappa på o föda så jag inte förlorar vadet.🙂
    Nu är rullgardinerna inköpta, jag kanske kan komma förbi med dem i morgon (om du inte är på BB!).
    kram Marie

Kommentera

