Sista MVC-besöket

I går var jag på mitt sista MVC-besök (såvida jag inte går över tiden) och allting såg bra ut, mitt blodtryck hade till och med gått ned från 130/85 till 120/80! Det beror nog på att jag nu är hemma och är ledig (från mitt ”vanliga” jobb, inte från Byracka) och kan lägga mig och vila när jag behöver, vilket är oerhört skönt. Bebisens hjärtljud låg på 134 vilket jag tyckte lät lågt (har ju legat på 140-150 tidigare) men barnmorskan menade att han dels är större, dels kanske låg och sov och så brukar tydligen hjärtljuden gå ned när barnet förbereder sig på att födas. Jag hade inte heller gått upp ngt mer i vikt sedan förra besöket för två veckor sedan vilket är skönt!🙂

Nu är det dags för upploppet! På fredag är det BF-dagen och jag hoppas han vill komma ut då eller tidigare för nu börjar det bli lite jobbigt med magen, i natt sov jag inte mycket trots nya fina mörkläggnings-rullgardiner. Kanske berodde det på att jag sov mycket natten till igår, men det är inte kul att stirra i taket en hel natt.

I går hade jag också vad jag tror var förvärkar, de gjorde inte ont men magen blev helt hård!🙂

6 svar to “Sista MVC-besöket”

  1. pyrmamman Says:

    Heja lillkillen, kom ut nu då!🙂

  2. Hanna Says:

    Ojojo vilka spännande tider det måste vara! du får ha det så bra med allt:D

  3. Marie Says:

    Mmmm, nu är det dags när som helst!!😀

  4. Inspirera Mera Says:

    Oj så spännande att det snart är dags!
    Kram Sandra

  5. Inspirera Mera Says:

    Nu har jag lagt ut receptet på tentamuffin på min blogg. Det kommer att bli succé på mammafikat. Kram Sandra

  6. Jessika Says:

    Oii Lena! Håller tummarna. Sitter på jobbet och saknar dig🙂, inga roliga mail.
    Hoppas han tittar ut snart – jag fortsätter titta in här för att se hur det går.
    Lycka-till-kramar Jessika

Kommentera

