Allt kretsar kring mina bröst

Nu har vi varit hemma från BB i en vecka och vi börjar så smått hitta knep och lösningar på de problem man ställs inför som nyblivna bebisföräldrar. Det är verkligen ett heltidsjobb (just nu för två) och allting kretsar kring mina bröst. För det är där maten finns. Och lille Theo, som han kom att heta (Karl Theo Maximilian), vill äta hela tiden. Han behöver det eftersom han är så liten och tunn, men i slutet på förra veckan höll jag på att misströsta då jag satt med såriga bröstvårtor vars skorpor slets loss varje gång han skulle amma (vilket han gör varannan till var fjärde timma).  Så en rådvill sambo åkte till Apoteket och köpte allt de hade på ”bröstvårdshyllan” – amningsnappar, vårtluftare, mjölkuppsamlare, bröstpump, bröstvärmare mm. Tack vare några dagar med amningsnappar och vårtluftare så har nu de stackars vårtorna läkt och jag kan nu köra au naturell igen vilket är skönt.

Sömnen är ju det jag saknar mest…man får ju inte mer än max fyra timmars sammanhängande sömn vilket är ganska jobbigt, men det är ju helt klart värt det!

I dag ska de komma hit från BVC igen för att väga lillprinsen, för att se att han går upp i vikt som han ska.

Ett svar to “Allt kretsar kring mina bröst”

  1. Marie Says:

    Man blir verkligen en mjölkmaskin när man får barn!🙂 Hoppas vikten var ok! kram!

Kommentera

