Familjen AB

plutten1
Theo, 4 månader och 4 veckor.

Nu har jag varit mammaledig med Theo i snart fem månader och tiden har gått jättefort. Det märks ju inte minst här på bloggen, för tiden räcker inte riktigt till, inte till allt man vill hinna med i alla fall. Theo kräver ju uppmärksamhet i princip hela sin vakna tid och ibland känns det som jag sköter två företag, Byracka Design och Familjen AB. För man måste ju hinna med att diska, städa, duscha, fixa käk till Theo 5 gånger om dagen, peta i sig lite mat själv och tvätta alla 511 små pyjamasar och sparkdräkter som ligger högvis i tvättstugan till synes varje dag. Men jag ska inte klaga för jag gillar att göra allt detta – om man bara kunde få en timme eller två då och då för att göra annat. Just nu är Theo nämligen inne i en väldigt mammig fas. Troligtvis beror det väl säkerligen på att det är jag som är hemma och sambon jobbar. Ofta har sambon mkt som ska hinnas med även på kvällar och helger, som  fönsterrenovering (som också måste göras) så det blir inte mycket pappatid för dem två för tillfället. Men denna mammighet yttrar sig i alla fall som gnäll så fort jag går ur rummet och gallskrik den timme på måndag- och onsdagkväll då jag är och tränar. Inte kul för någon inblandad. I onsdags var han till och med så ledsen att sambon fick stå med honom i famnen medan jag duschade (fick kika ut titt som tätt) så Theo kunde se mig…:) Visst är det kul att vara populär, men inte på detta sätt… Någon som har haft liknande erfarenheter? Förhoppningsvis är det bara en fas.

Annars så tycker jag det mesta är härligt med Theo nu, han är betydligt mer vaken, förstår mer och har verkligen humor! En riktig sötbomb, som en vän uttryckte det!🙂

Byracka går dessutom riktigt bra, mina tapeter har rönt ganska stort intresse till min stora glädje. Speciellt Birch är mycket populär. Jag har skickat in tävlingsbidraget till Beautiful Business Award också (som Maria på Signerat nominerat mig till), men jag har inga större förhoppningar om att vinna då jag knappt lyckades få tid till att fylla i anmälan vilket resulterade i ganska knapphändiga formuleringar…:)

2 svar to “Familjen AB”

  1. Inspirera Mera Says:

    Nåå så söt han är!
    Ha en trevlig helg, kram Sandra

  2. Sofia Says:

    Hej!

    Gud vad jag känner igen beskrivningen av din vardag, Lena. Inte lätt att få tiden att gå ihop, men det är jätteroligt! Ha det så bra, vi hörs, kram!

Kommentera

