Linslus?

I mitten av november fick Byracka en helsida av lokala tidningen Skaraborgs Läns Tidnings temasidor ”Bo i Skaraborg”. De ringde för att kolla om de fick göra ett ”hemma hos”-reportage. Självklart sa jag ja då det är välkommen gratisreklam men då jag är så långt ifrån linslus som man kan bli (gillar verkligen inte att behöva vara med själv på kort) så blev jag ju samtidigt panikslagen el grande. Så det blev till att panikröja hemma de få stunder jag hade över då Theo sov, för att inte visa upp hemmet som det ganska ofta ser ut i min småbarnsvardag: med kladdiga nappflaskor på diskbänken, dammråttor i hörnen, tapetrullar som ligger och fladdrar på golvet i arbetsrummet och 711 små otvättade pyjamasar i hallen…:) Så när hon kom så såg det faktiskt ganska bra ut – en stel fasad av ordentlighet som egentligen kanske inte alltid överensstämmer med hur verkligheten ser ut. Det blev ju lite pinsamt när skribenten så vackert orerade om hur stilfullt vi hade det hemma och hur mkt vi renoverat när man på bilderna ser att fönstren inte ens är färdigrenoverade…men, men. Artikeln var otroligt gulligt skriven och jag är tacksam för att jag fick vara med såklart! Då SKLT är en tidning av jätteformat så blev det lite krångligt med scanningen så därav skarvarna (orkade inte fixa till det).
Läs artikeln här.

3 svar to “Linslus?”

  1. Inspirera Mera Says:

    Vad roligt! Hehe jag hade också fått panik (och då har jag inte några barn).
    Det var jättefina bilder på reportaget.
    Kram Sandra

  2. Eréne Svensson Says:

    Hej Lena!

    Jag tyckte också det var jättefina bilder! Nu tror jag inte att dammråttor syns så bra på foton, men samtidigt fick du ju städat! Härligt att se alla vackra saker du skapar. Jaså, musik också! Vad spelar du för instrument?
    Varmt lycka till! Få se när vi flyttar tillbaka om det blir nån inredningsdetalj från Byrackan :O)

    Hälsningar
    Eréne

  3. syster Says:

    Hejsan!
    Längesen jag var och kikade pa din blogg. Nu har jag läst ikapp🙂
    Grattis till det fina reportaget i SKLT !
    Kram
    Anette

Kommentera

