Thank God it’s friday!


Tack gode Gud för alla kaffekoppar med ringar under på fönsterbrädorna, herrsockar i soffan och tröjor nonchalant kastade över hundens korgsäng. Amen.
För vad skulle jag annars ha att göra om dagarna…
Ja, sambon har blivit som en tonåring sedan jag blev mammaledig. Kanske tror han att sockorna får magiska vingar och flyger till tvättkorgen av sig själva eller rentav tvättar sig själva, kör ett varv i torktumlaren och flaxar upp i hans klädskåp. Kanske tror han det eftersom de ligger i soffan eller på golvet då han åker till jobbet och är borta då han kommer hem. Likaså kaffekoppar och öppnade brev bara ”försvinner” sådär skönt under arbetsdagen. Det är lite bekvämt att blir servad. Jag går ju ”bara hemma” ändå. Precis som om det inte var ett heltidsarbete att ta hand om en 6-månaders bebis som är i en fas där han vill bli underhållen relativt ofta.

Men till sambons försvar (mot min trash-talk) så kan jag ju säga att han lagar mat till mig då han kommer hem nästan varje dag då jag är trött efter att ha spenderat dagen med att dansa ”skaka rumpan-affär”-dansen, sjungt ”En gasflygmaskin” tills jag är helt hes, gått långpromenader för att få Theo att sova och matat med gröt så både han och jag har gröt i hela våra hår/fjun. Så han är förlåten för sockorna och kaffekopparna. Han är faktiskt en riktigt bra sambo när jag tänker efter. Och det finns ingen jag blir gladare av att se kring femtiden…:)

2 svar to “Thank God it’s friday!”

  1. Marie Says:

    Hihi!🙂

  2. Tessan Says:

    Vad gulligt det lät! och jag känner igen vissa saker i den beskrivning😉 Det är allt tur att både mamma och pappa finns som kompeltterar varandra.🙂

Kommentera

