Drömmar om Spisa Ribb

På sista tiden har jag blivit både upplyst om, och börjat inse själv, hur praktiskt det vore att ha en hel servis. Tidigare har jag hållt kvar vid någon liten tonårsmolekyl som har sagt mig att det är lite töntigt att ha en komplett uppsättning tallrikar, koppar, assietter, skålar och kanske någon liten gräddkanna på det, men kanske har jag blivit helt och komplett vuxen nu vid 28 års ålder. För nu vill jag hemskt gärna ha en servis. Och gärna Stig Lindbergs ”Spisa Ribb” från Gustavsberg. Den finns i nyproduktion (diskmaskinsäker! Jippi!) men kostar dessvärre en hel del, prisexempel 400 kr för en mattallrik. Mitt enda hopp är att ngn som tröttnat på sin original-Spisa Ribb-servis och som inte inser dess värde ska lämna in den på Second hand-butiken här i Kvänum. De ska inte heller inse dess värde utan sälja ut den kompletta servisen för 249 kr… Lite långsökt…eller?🙂

2 svar to “Drömmar om Spisa Ribb”

  1. Tessan Says:

    Lite långsökt att de ska lämna in den på Second hand-butiken i Kvänum! Men på loppisen i Tidan, där lämnat de in ALLT!😉

  2. Inspirera Mera Says:

    Jag håller tummarna för dig!
    God Jul önskar Sandra på Inspirera Mera!

Kommentera

