Summering av 2009

2009 blev ett omtumlande år för mig och min lilla familj; både det bästa och jobbigaste på många år. Vi fick vår lille Theo som är det finaste vi har. Men hans första tid hos oss var ju också ganska jobbig med skrik och gråt dygnet runt de första två veckorna. När BVC väl kom fram till att jag nog kanske ändå skulle komplettera med modersmjölkersättning (tidigare fick jag ju bara rådet att amma oftare så skulle jag nog få mer mjölk, men till slut ammade jag nästan dygnet runt, fick sår osv men inte mer mjölk) så blev han en helt annan bebis. Go, rund och glad! Nu är han redan 7,5 månader och en riktig vilde!🙂 Han kutar runt i gåstolen, är på G att börja krypa och vill att det ska hända nya saker hela tiden – en krävande men otroligt humoristisk och smart bebis.

Byracka har också haft ett omtumlande år, jag har fått både mycket mer press än tidigare och försäljningen har också gått allt bättre vilket jag tycker är otroligt roligt! Här nedan ska jag ge en summering av mitt 2009 i korta drag.

Årets viktigaste händelse
Theos ankomst in i våra liv såklart!

Årets köp
Det får nog bli nya systemkameran Nikon D90 på delad förstaplats med min ”amningslaptop”, en liten vit Samsung NC10. 

Årets renoveringsprojekt
Fönsterrenoveringen som vi har hållit på med sedan sommaren 2008. Snart klart!

Årets jobbigaste händelse
Min fadder Doris gick bort. Även om vi inte sågs så ofta saknar jag henne.

Årets bästa present
Mors dags-kortet som jag fick från ”Theo” någon vecka efter hans födelse. I det går att läsa: ”Du har bara varit min mamma i drygt en vecka men jag och pappa tycker att du gör ett fantastiskt bra jobb! Jag och pappa tycker att du är världens bästa mamma och vi älskar dig jättemycket”.
Gud vad glad jag blev, har nog aldrig blivit så glad för ett kort i mitt liv.

Årets film
Hmm….Slumdog Millionare kommer på andraplats strax efter fantastiska Avatar!🙂 Måste se den i 3D snart!

Årets misstag
Att jag var så skraj att ta med Theo till affärer av rädsla för att han skulle börja skrika. Det går ju hur bra som helst – han älskar att fönstershoppa!🙂

Förhoppning för 2010
Att Byracka fortsätter att gå bra, att ett nytt projekt jag har kommer att gå vägen, att jag ska sluta hänga så mycket på Facebook samt såklart det viktigaste – att alla jag älskar ska vara lyckliga och få vara friska!

3 svar to “Summering av 2009”

  1. Brunkullan med mosipperötter Says:

    Det var ett fint år du haft! Tror jag måste skriva en lista jag med:)
    Hoppas ditt 2010 bjuder på fler idér, roliga händelser och massor av lycka!

    Susanne

  2. Inspirera Mera Says:

    Vilket år du har varit med om! Tänk vad 2010 har att erbjuda🙂
    Kram Sandra

  3. Laura Says:

    Låter som att summeringens slutsats lutar åt positiva erfarenheter med ett hoppfullt ingår i 2010!!!
    All lycka till!
    P.S. Avatar är lätt den nya bästa filmen någonsin!!! =)

Kommentera

