En lite gladare byrå

Theos byrå efter renoveringen. Lite gladare och lite barnsligare.


Theos gamla byrå innan renoveringen. Ganska sliten och trist enfärgad vit.

Jag hade länge funderat på att göra något med den gamla klädbyrå som Theo har i sitt rum, som jag en gång haft i mitt barnrum. Då förstår ni att den har några år på nacken, vilket också syntes. Den var sliten och lite tråkig. Vanligtvis är jag dock inte så pysslig utan blir alltid lika imponerad när personer som min goda vän Marie (som har bloggen En ganska lagom blogg) pysslar till de mest fantastiska saker. Men nu skulle jag i alla fall försöka mig på lite möbelmåleri. Färgvalet är inspirerat av Micki’s konfetti-serie som jag tycker har härligt knalliga och glada barnfärger, inte de vanliga trista primärfärgerna. Så jag också till färgaffären och botaniserade. Viktigt var att en låda skulle vara rosa, för att det är en härlig färg som jag tycker man ska försöka smyga in på detaljer även i pojkrum så att inte allt blir blått i pojkrum och rosa i flickrum. Jag blev nöjd med resultatet i alla fall! :) 

En sorteringslåda ur Micki’s konfetti-serie vars färger inspirerade mig.

3 svar to “En lite gladare byrå”

  1. Marie Says:

    Gullunge!❤ Haha! Du är ju minst lika pysslig som jag! Byrån blev ju kanonfin!! Blir sugen på att göra om i Leias rum när jag ser vad fint du gör!!🙂

  2. Laura Says:

    Gulligt!
    Gillar att knopparna fick samma färg och smälte in i varje låda!
    Jättefint!

  3. Lena Says:

    Tack! Laura – knopparna är liksom integrerade och lite nedsänkta i lådorna så det fanns inget annat val heller även om jag nog hade valt att göra såhär även om de stod ut.

Kommentera

