Hjälp! Vilket staket ska vi välja?

I morgon ska sambon börja skruva upp bärlinor för altanen/entrédäcket och snart kommer vi behöva bestämma oss för vilket staket vi ska välja. Golvnivån på altanen blir ju nämligen cirka 40-50 cm så ett staket behövs. Från början var jag helt inne på att ha flera horisonellt liggande ”pinnar”, men då staketet kommer att gå framför utbygget sett framifrån från vägen så är jag rädd att det kommer bli på tok för mycket trä framför huset, en ”träkoloss”. Så nu funderar vi på lite luftigare typer av staket, ex. ”kryss-staket”. Egentligen tycker jag sådana staket passar bättre på sekelskifteshus, men vårt hus är ju tidig funkis med spröjsade fönster så det kanske inte blir så tokigt. Lägger upp bilder på lite alternativ. Vad tycker ni? Eller har ni tips på annan typ av staket?

Mycket snyggt altanstaket, som jag från början ville ha, men som nu sorterats bort för det blir för mkt trä.

Klassiskt kryss-staket. Fast vår altan blir inte så hög.


Ett mycket fint och luftigt staket jag hittade på Styleroom.

Ett svar to “Hjälp! Vilket staket ska vi välja?”

  1. Tessan Says:

    Det första alternativet tycker jag är riktigt snyggt. Ett sånt har vi på balkongen🙂
    Om ni vill har luftigare tycker jag att ni ska ta alternativ tre! Det ser mer stilrent ut tycker jag

Kommentera

