Då var det dags för nytt soffbord igen…

…och det är inte för att jag är slösaktig eller är less på det gamla soffbordet, utan för att jag har tröttnat på att Theo och sambon slår sig på det vi har. Sambon är lite ”flaxig” och brukar stöta i de skarpa kanterna och för en vecka sedan sprang Theo mot soffan, snubblade på mattkanten och slog upp ett stort jack i pannan som blödde massor. Jag fick panik och ropade på sambon som tryckte papper mot såret tills blödningen avtog. Då såg vi att sårkanterna stod i från varandra cirka 3-4 mm och vi insåg att det behövde sys, alternativt tejpas, så det var bara att åka till jourcentralen. Där tejpades såret och tack vare skarpa sårkanter och bra läkekött syns nu bara en liten röd strimma. MEN soffbordets dagar är räknade, jag vill inte att han ska hamna med tinningen på de vassa hörnen! Barnvänligt ska det vara, så jag har tagit fram några alternativ. Vilka tycker ni är finast?



Bulliga och barnvänliga ”Strike” från Mio. Klicka på bilden för att komma till hemsidan.


”Elippa” från ILVA. Klicka på bilden för att komma till hemsidan.


”Imfors” från Ikea. Billigast men har trots sin rondör lite vassare kanter. Klicka på bilden för att komma till hemsidan.

Kommentera

