Ovalt blev runt


Kvällsbild av soffhörnan.

Lampan som ska hänga över soffbordet.

Jag skrev ju för ett tag sedan att vi köpte ett nytt, ”barnsäkert” (dvs inga hörn) soffbord för ett tag sedan, ett ovalt ”Choice” med trumpetfot i metall. När det levererades och vi monterade upp det insåg vi dock snabbt att det inte var rätt soffbord för oss. Det var på tok för stort och högt (50 cm). Ett nättare bord krävdes då vi inte har något jättestort vardagsrum. Jag hade en ganska klar bild av vad jag ville ha. Inget plastigt, inget högblankt (har tröttnat lite på det nu), inte för högt, inte för lågt, runt skulle det vara och gärna med lite 50-talskänsla. Efter att ha letat både här och där igen i soffbordsdjungeln hittade jag tre soffbord som jag gillade, faktiskt på EM-möbler! Det ena hette ”Air”, det andra ”Troy” och det tredje ”Optimal”. Troy föll bort eftersom det var för lågt (endast 36 cm högt) och kändes lite plastigt. ”Air fanns inte i vitt, var aningens instabilt och kostade mer än det smakade, så det blev ett vitt Optimal, ett val som jag känner mig väldigt nöjd med. Ett bra, gediget och prisvärt bord, dessutom med en liten rund hylla under för magasin och fjärrkontroller (då blir sambon glad!).  Ljuset i bilden är inte speciellt bra så jag ska ta ett kort i dagsljus någon dag.

2 svar to “Ovalt blev runt”

  1. Marie Says:

    Det blev ju riktigt bra! Lampan kommer göra sig galant! Såå fiiint!🙂

  2. Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa Says:

    jag med hehe det slutade med att jag beställde nästan allt. hoppsan😛

Kommentera

