Kladda med tusch – Försök 1

Jag tänkte, som en kul grej, försöka lära mig att teckna med tusch, något som jag aldrig gjort förut. När jag var yngre ritade jag en del med blyerst och experimenterade lite med akryl. Nuförtiden är det ju bara illustration i datorn som gäller, men jag tänkte försöka ändra på det och försöka lära mig att även teckna mer för hand och scanna in och senare färglägga i  Illustrator. Man kan få till väldigt häftiga saker då tror jag. Eftersom jag inte har råd att gå på Berghs (och kanske inte ens skulle komma in) så får jag försöka lära mig själv.😉

Så idag köpte jag mig ett par enklare tuschpennor av lite olika tjocklekar, inga proffsgrejer direkt men vad ska jag med det till? När jag kom hem och skulle sätta mig att börja kladda så kom jag ju på att jag inte köpt något papper…Så motivet ovan är tecknat på ett 80 g skrivarpapper.🙂 Bläcket syns även på andra sidan om man säger så. Angående motivet så älskar jag korpar (ja, det ska vara en korp.) och har till och med en tatuerad på mig.😉

Fortsättning följer ang. min egenpåtagna kurs i tuschmåleri. Får väl försöka kolla på lite tutorials på webben och köpa lite papper…

2 svar to “Kladda med tusch – Försök 1”

  1. Marie Says:

    Du är ju hur duktig som helst!🙂

  2. Annelie Says:

    Superläcker! Ska bli kul att se mer.
    Annelie

Kommentera

