All marksten på plats!


Klart! (sånär som på en liten sten som nu är på plats)

Nu är äntligen vår trädgårdsgång med marksten klar. Hela helgen har det grusats, lagts på stenmjöl, paddats och lagts sten. Nu återstår ”bara” att skära till kanterna på de sneda partierna av gången, återställa trädgården kring den och göra en liten ”rabatt” med klotrunda dekorstenar mot verandan. Men även om det återstår en hel del jobb känns det skönt, för nu kan vintern komma och Theo kan köra på gången med sin Bobbycar utan att fastna emellan klumpiga kalkstensskivor och gräs.

På bilderna nedan (som ligger i kronologisk ordning nedifrån och upp) är det ju fortfarande sättsand på stenarna, som senare kommer bort. När allt är helt klart kommer det nog en bild till.


Välkommen in!


En endaste liten sten fattas här, som nu är på plats.


Här kommer det på sättsand.


Sambon fixar till de sista markstenarna mot den nya trappan upp mot garageinfarten, som numera är gjord av murstenar.


Här fixas svängen på gången till.

2 svar to “All marksten på plats!”

  1. Josefine Says:

    Wow! Lyrrigt ni fått det!🙂

  2. Christina wallberg Says:

    Hej Lena. Jag läste om dig i SLA idag. Gick genast in på dina sidor Byracka och Ekofant. Jättefint! Jag bor i Skövde och har sysslat med samma saker som du i hela mitt liv men på fritiden., Likaså gör min dotter Lovisa.Jag läste om att du hade funderingar på en samarbetspartner till dina projekt. Då tänkte jag på min dotter spm är 24 år hon läser just nu ekonomi och administration tror jag , med tanke på att kunna starta något eget.Dessutom målar hon på liknande sätt som du och fotograferar.Hon är jätteduktig. Precis som du så har både hon och jag bloggar där du kan gå in och se vad hon kan. Även jag skulle vilja kunna få mina barn och trollbilder som jag började måla och sålde redan på 70-talet att komma i tryck som tavlor och vykort. Jag vet bara inte hur och varjag ska gå till väga. Kanske du har något tips.
    Vore jätteglad om du hade tid att gå in på Lovisas blogg.
    goldenme.blogg.se
    min blogg tinadittodatt.blogg.se
    Jag har också erfarenhet av att sälja porslin då vår familj haft en sån butik i många år där Lovisa jobbat. Själv hade jag en liten barnklädesbutik på 80-talet som hette Ditt och Datt. Dock var det Busiga Barns kläder jag sålde.

    Ha nu en jättefin dag. Jättekul att se att det går så bra för dig.

Kommentera

