Fåtöljen jag ser ut lite som en kassler i




I dag kom småbarnsmamman Lena ut på stan och det blev såklart en liten ”shopping spree” av det hela. Jag skulle bara köpa en tvål på Åhléns men ut kom jag med barnvagn i ena handen, en fyndad tamburmajor samt en stringfåtölj i den andra. Jag föll pladask för den här fåtöljen och bestämde mig för att ta med den hem även om jag då trodde att den typ inte gick att sitta i. Men döm av min förvåning när den faktiskt var jätteskön! Treårige Theo (även tre månader gamla Elise har provsuttit med ett stort flin) har redan bestämt sig för att det är favoritplatsen i vardagsrummet.  Tyvärr ser jag ut som en kassler bakifrån då jag sitter i den så jag får se till att inte sitta i den då vi har gäster.😉

Jag har känt att det är dags för en förändring i vardagsrummet så nu får den gröna ryan ge plats åt en naturvit (får se hur länge den är det) och de övriga gröna textilierna får nog bli plommonlila eller bruna till hösten tror jag.

Kommentera

