Renoverat Fanettpinnstolar


Efter


Det blev fantastiskt fint med sprayfärg, superjämt.


Innan. Slitet och trött.

Jag har länge letat efter Fanettpinnstolar, som formgavs av Ilmari Tapiovaara för Edsbyverken, då jag tycker om formspråket och så är de fantastiskt sköna. Så plötsligt kom det ut en annons på sex stycken utanför grannorten! Jag var där som ett skott! Stolarna var ganska slitna, men det gjorde inget eftersom jag ändå hade planerat att spraymåla dem mattsvarta. Ursprungligen kom Fanett i flera färgkombinationer men en av de vanligaste var den här som jag kom över, svartmålad med teakfanérsits. Och jag tycker egentligen att den kombon är jättefin, men jag tror att helsvart passar bättre till det bordet vi ska ha och dessutom – tänk er att maskera kring varenda pinne för att inte råka spraya sitsen!🙂

Jag blev i alla fall nöjd med resultatet av min första spraymålning och nu ska jag bara hitta två till så att jag har åtta totalt. Säg till om ni vet någon som vill sälja i trakterna.

Kommentera

